Прогнозування залученості користувачів освітніх вебплатформ за допомогою алгоритмів машинного навчання
DOI:
https://doi.org/10.24144/2616-7700.2025.46(1).218-225Ключові слова:
онлайн-платформи, машинне навчання, регресія, прогнозування, користувацька активність, цифрові технологіїАнотація
У статті розглянуто технологічні підходи до реалізації навчальних онлайн-платформ із елементами гейміфікації. Сучасний розвиток цифрових технологій висуває нові вимоги до вебзастосунків, зокрема в контексті інтерактивного відображення складних даних і статистичних результатів у режимі реального часу. Це стає особливо важливим у сфері освіти, де актуальними є платформи для дистанційного навчання, які потребують не лише зручного інтерфейсу, а й ефективних інструментів для аналізу та візуалізації навчальних результатів. У статті було розглянуто використання різноманітних методів і алгоритмів для обробки даних, зокрема для прогнозування та аналізу поведінки користувачів онлайн-платформ.
У процесі дослідження проведено аналіз доступних інструментів для інтеграції моделей машинного навчання та аналітичних інструментів у вебзастосунки. Проведено порівняння кількох алгоритмів машинного навчання, зокрема таких як: Random Forest, KNN-регресії, гребеневої регресії та еластичної мережі, для аналізу залученості користувачів на платформі Prometheus. Для прогнозування активності користувачів використовувались реальні аналітичні дані, що дозволило побудувати моделі, які здатні враховувати змінні залежності та обробляти аномальні дані, пов'язані з пандемією COVID-19 та іншими соціально-економічними чинниками. Результати показують, що використання різних методів машинного навчання дозволяє здійснити точний прогноз щодо залученості користувачів, зокрема з урахуванням змін у соціально-демографічному контексті.
Дослідження показало, що інтеграція таких інструментів дозволяє значно покращити ефективність взаємодії користувачів з онлайн-платформами, а також створює умови для подальшої оптимізації навчальних процесів, зокрема через персоналізацію контенту та методів взаємодії.
Посилання
- Lyakh, I. M., Savenko, O. I., Chobal, V. V., & Gladky, K. I. (2025). Using interactive teaching methods: the way to effective education. Current problems of economics, 286(4), 14–20.
- Bozhok, K. Yu. (November 8, 2024). Review of digital platforms for providing educational services with elements of gamification. In Scientific colors: Collection of abstracts of reports of participants of the III All-Ukrainian Scientific Internet Conference. Kyiv: KNEU, 26–28.
- Porter, B., & Bozkaya, B. (2020). Assessing the Effectiveness of Using Live Interactions and Feedback to Increase Engagement in Online Learning. arxiv. https://doi.org/10.48550/arXiv.2008.08241
- Statistical collection of the current population. (2022). Retrieved from http://db.ukrcensus.gov.ua/PXWEB2007
- National Demographic Forecasts. National Academy of Sciences of Ukraine. Retrieved from https://idss.org.ua/forecasts/nation_pop_proj
- Landa, V., & Revuk, M. (2024). Three important demographic indicators. In 2023, the fewest children were born in the last 300 years. Retrieved from https://texty.org.ua/articles/112194/try-vazhlyvi-demohrafichni-pokaznyky-2023-ho-narodylosya-najmenshe-ditej-za-ostanni-300-rokiv
- Noi, P. T., & Kappas, M. (2017). Comparison of Random Forest, k-Nearest Neighbor, and Support Vector Machine Classifiers for Land Cover Classification Using Sentinel-2 Imagery. Multidisciplinary Digital Publishing Institute, 18(1), 18. https://doi.org/10.3390/s18010018
- What is lasso regression? IBM Retrieved from https://www.ibm.com/think/topics/lasso-regression
- Sabadyshyna, Yu. (2024). Only a third of participants complete free courses, most of the students — aged 30+. Prometheus about online learning of Ukrainians. DOU. Retrieved from https://dou.ua/lenta/news/prometheus-in-2023
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 І. М. Лях, В. В. Дудник, Ю. М. Ціпіньо, А. Ю. Ціпіньо

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.